Full kontroll for Sbanken
Vi skal gjøre dette på Sbanken-måten, og skal ikke være haier og tigere som andre aktører på dette området, sa leder for merkevare og kommunikasjon i Sbanken, Leif-Kjartan Bjørsvik.
Vi skal gjøre dette på Sbanken-måten, og skal ikke være haier og tigere som andre aktører på dette området, sa leder for merkevare og kommunikasjon i Sbanken, Leif-Kjartan Bjørsvik.
Reklamekampanjen lover kundene «full kontroll» over forbrukslånet sitt. Sentralt i kampanjen står et par som åpenbart har full kontroll på det meste. I reklamefilmene kastes både søppel, pannekaker, nøkler og bøker med stor presisjon.
– Sbanken er opptatt av å ha en åpen dialog med kundene sine. Det var utgangspunktet når de nå skal kommunisere forbrukslånproduktet sitt mer aktivt enn tidligere. Vi skal ikke friste eller love enkle løsninger. Vi skal snakke om orden og kontroll med glimt i øyet, samtidig som vi er tydelige på fordelene ved enten å flytte forbrukslånet eller ta opp et nytt i Sbanken, sier byråleder Cathrine Moksnes
I motsetning til hva mange kanskje tror, er det ikke filmtriks som er forklaringen bak de imponerende scenene. Det er tålmodighet og gode kast og cast.
– Folk tror jo det meste de ser på tv er filmtriks, så det at vi faktisk har gjort alt på ekte er en viktig og morsom del av det kreative konseptet, sier kreativ leder Martine Flatlie.
– Jeg tror kanskje ikke produksjonsselskapet var like enige på tagning 136, sier hun, og viser til bokscenen.
Det tok i alt tre dager å få alt til å stemme og Naug og produksjonsselskapet Storylounge overlot så lite som mulig til tilfeldighetene.
– Vi fant folk som har veldig god kroppsbeherskelse. Han ene er utdannet sirkusartist, sier Flatlie.
Bakomfilmene, som viser hvordan snutten ble til, ble også vist på tv.