Oslo, Norway
59° / 60° N
Follow us
Gigaboks / Norgesgruppen

Lansering av ny butikkjede

Norgesgruppen har faktisk ikke lansert noen ny kjede siden de ble opprettet som en sammenslutning av flere kjente kjedekonsepter i 1994. Det var derfor litt av en begivenhet da vi fikk anledning til å bli med dem på utviklingen av den helt nye merkevaren Gigaboks.

Om prosjektet
Byrå: Good Morning Naug
Kunde: Gigaboks / Norgesgruppen
År: 2022
Foto: Catharina Caprino

Selve butikkonseptet var allerede på plass og var noe helt nytt i norsk varehandel, men når det gjaldt selve innpakningen av konseptet, var det eneste som lå på bordet selve navnet. Dermed ble det både utvikling av strategi, grafisk profil, webdesign og kommunikasjonskonsept, før den første butikken på Skårer ble åpnet.

Med et konsept som blant annet inneholder eksotiske matvarer, store forpakninger og partivarer med til dels tullete lave priser, måtte designet bli fargerikt og med et glimt i øyet. Profilen har derfor ingen definert hovedfarge, men en palett med kombinasjoner som skifter. Logoen er også utradisjonell, med en figur som i tillegg blir brukt som et selvstendig element i dekor og kommunikasjon.

I oktober 2022 åpnet Gigaboks sin andre butikk i Åsane utenfor Bergen. Og med den suksessen konseptet har vært så langt, vil det neppe gå lang tid før flere butikker dukker opp.

Kjeden har allerede rukket å vinne Norgesgruppen sin Innovasjonspris.

Flere jobber

Altere / UtilityCloud

Visuell identitet og nettside til UtilityCloud

Kommunikasjon, visuell identitet, nettside
Continue reading
Trafikkforsikringsforeningen

Ulykkesfuglene på elsparkesykler

Reklame
Continue reading
Landkreditt

Ny profil og design til Landkreditt

Visuell identitet, UX&UI
Continue reading