Greenbird identitet
Greenbird er et ambisiøst norsk teknologiselskap som hjelper strømselskaper å få økt konkurransekraft i den digitale og grønne energirevolusjonen. Da hjelper det også å se bra ut.
Greenbird er et ambisiøst norsk teknologiselskap som hjelper strømselskaper å få økt konkurransekraft i den digitale og grønne energirevolusjonen. Da hjelper det også å se bra ut.
Med navnet Greenbird var det naturlig å beholde både den grønne fargen og fuglen fra den gamle identiteten. Samtidig ønsket vi å gi den nye profilen et mer innovativt, enkelt og innbydende uttrykk. Logoen fremstår moderne, stilren og tidløs, og representerer Greenbirds rolle som et selskap som forenklet kompliserte prosesser. Balansen mellom det solide navnetrekket og den mykere formen til symbolet, skaper et vennlig og balansert uttrykk.
Symbolet er satt sammen av geometriske former og linjer, og de samme prinsippene ble brukt når vi utformet diverse ikoner og andre elementer til profilen.
Vi valgte å videreføre grønnfargen fra tidligere profil. Fargene er utviklet med utgangspunkt i hovedfargen for å skape harmoni og et helhetlig rent uttrykk. Nyanser av samme farge gjør også merkevaren mer gjenkjennelig og minneverdig.
Fonten er konstruert av enkle geometriske former. Den støtter opp under Greenbirds visuelle identitet som er basert på det samme prinsippet.
We are thrilled about our new website launch. The new site simplifies access to information for customers, investors, partners and media to better understand Greenbird’s unique approach to systems integration. We believe that this will allow our visitors to have a informative experience as we continue to grow and increase our market presence.