Life with MINI
MINI ønsket å nå målgruppen «Creative Class» på en ny, relevant og engasjerende måte gjennom innhold produsert av og med influencerene Gine Margrethe og Anders Gran.
MINI ønsket å nå målgruppen «Creative Class» på en ny, relevant og engasjerende måte gjennom innhold produsert av og med influencerene Gine Margrethe og Anders Gran.
Temaet for kampanjen høsten 2018 var Life with MINI.
MINI ønsket å nå deres kjernemålgruppe «Creative Class» på en ny, relevant og engasjerende måte med fokus på den viktigste modellen i produktporteføljen, MINI Countryman Plug-in Hybrid.
Creative Class er trendsettere hvor mange jobber innen design, kunst, media, IT /Tech. Majoriteten bor i eller rundt de største byene. De er generelt skeptiske til reklame og vanskelige å nå gjennom til. Derfor ble influencer marketing en stor og viktig del av kampanjen i tillegg til SoMe og utendørs.
Influenceren Anders Gran tar oss med på en «urban getaway» der tre filmer omhandler hans favorittspisesteder i Oslo, fashion og shopping og favorittsysselen skateboarding utenfor allfarvei. Alle filmene ble lansert på Anders Gran sin Instagram-konto i ulike versjoner i tillegg til MINI sine egne kanaler. En egen artikkel på Costume ble også produsert.
Gine Margrethe produserte innhold relatert til en dag i hennes liv med MINI i Oslo. Del 2 var basert på bilturen opp til hytta med hele familien. Gine publiserte innholdet på sin Instagram-konto og på Costume sin Facebook-side.