Bacon Clubhouse
Da McDonald's skulle lansere sin nye gourmetburger "Bacon Clubhouse", ville de gjøre mer enn å dele ut gratiskuponger. Sammen med DDB Oslo utviklet vi et interaktivt spill som leverte 49% bedre enn samtlige premiumkampanjer.
Da McDonald's skulle lansere sin nye gourmetburger "Bacon Clubhouse", ville de gjøre mer enn å dele ut gratiskuponger. Sammen med DDB Oslo utviklet vi et interaktivt spill som leverte 49% bedre enn samtlige premiumkampanjer.
Ingen går på nettet for å se reklame. Nettopp derfor er det så viktig å bruke kreativitet, design og teknologi for å skape opplevelser som gjør at folk får lyst til å bruke tid sammen med merkevaren.
DDB kom til oss med et morsomt konsept til en online promotion: “Finn en Bacon Clubhouse i en Bacon Clubhouse, og vinn en Bacon Clubhouse”. Eller kort sagt: Om du kunne finne et mikrobilde av en burger inne i bildet av en stor burger, så ville du få en gratiskupong.
Kampanjesiden fikk over 200 000 besøkende, over 600 000 sidevisninger og hver besøkende brukte i snitt, hold deg fast, 14 minutter på siden. Noen var der inne i over 1 time!
Utrolig hva folk er villig til å gjøre for en gratis burger.