Oslo, Norway
59° / 60° N
Follow us

Big App 2.0

Historien om appen som hjalp Big Mac å gjenerobre plassen som McDonald’s mest ikoniske burger.

Prosjekt
Byrå: DDB Oslo
Kunde: McDonald's
Prosjekt: Big App 2.0
År: 2015

McDonald’s hadde en utfordring. Etter å ha satset stort på cheese- og hamburgere til 10 kroner, anså ikke unge folk Big Mac som et alternativ for dem.

Basert på DDB Oslo sin utrolige morsomme Big Mac-film med den gapende mannen utviklet vi appen "Big App": En app som ved hjelp av ansiktsgjenkjenning måler brukerens munn og ansikt for å se om man klarer å gape høyt nok til å bite over en Big Mac i 45 sekunder. Premien var naturligvis en gratis Big Mac.

Allerede på lanseringsdagen klatret " Big App" til topps i App Store, og målet om å distribuere 20 000 kuponger ble nådd etter bare 33 timer.

Da McDonald´s skulle lansere nyheten "Grand Big Mac", tok vi appen til nye høyder; hadde du klart å gape de første 45 sekundene og fått en Big Mac-kupong, kunne du satse denne for å gå for toppremien: En Grand Big Mac.

Men da måtte du gape i hele 5 minutter! Det er ikke lett, tro oss. Likevel. Det er utrolig hva folk blir med på!

Video thumbnail

Flere jobber

Norad

Save Tropical House

Kan vi redde regnskogen med musikk?
Continue reading
Brann- og redningsetaten Oslo kommune

Branntips.no

Digital tjeneste
Continue reading
Kygo Life

Lansering av Kygo Life

Nettside / Interaktiv brand film / Reklamefilmer / Sosiale medier
Continue reading