Big App 2.0
Historien om appen som hjalp Big Mac å gjenerobre plassen som McDonald’s mest ikoniske burger.
Historien om appen som hjalp Big Mac å gjenerobre plassen som McDonald’s mest ikoniske burger.
McDonald’s hadde en utfordring. Etter å ha satset stort på cheese- og hamburgere til 10 kroner, anså ikke unge folk Big Mac som et alternativ for dem.
Basert på DDB Oslo sin utrolige morsomme Big Mac-film med den gapende mannen utviklet vi appen "Big App": En app som ved hjelp av ansiktsgjenkjenning måler brukerens munn og ansikt for å se om man klarer å gape høyt nok til å bite over en Big Mac i 45 sekunder. Premien var naturligvis en gratis Big Mac.
Allerede på lanseringsdagen klatret " Big App" til topps i App Store, og målet om å distribuere 20 000 kuponger ble nådd etter bare 33 timer.
Da McDonald´s skulle lansere nyheten "Grand Big Mac", tok vi appen til nye høyder; hadde du klart å gape de første 45 sekundene og fått en Big Mac-kupong, kunne du satse denne for å gå for toppremien: En Grand Big Mac.
Men da måtte du gape i hele 5 minutter! Det er ikke lett, tro oss. Likevel. Det er utrolig hva folk blir med på!