Oslo, Norway
59° / 60° N
Follow us
McDonald's

McDonald's kvalitet

Ikke alle vet at 80% av råvarene til McDonald’s kommer fra norske bønder. Sammen med DDB Oslo utviklet vi en nettside som bokstavelig talt gikk i dybden på dette.

Prosjekt
Byrå: DDB
Kunde: McDonald's
Prosjekt: Webside
År: 2017

Norskprodusert mat er synonymt med kvalitet i det norske folks hoder. Derfor har McDonald’s i flere år snakket om sitt samarbeid med norske bønder. Likevel er endel fortsatt skeptiske til matkvaliteten. De stoler ikke helt på at det er sant. Eller de tror McDonald’s gjør noe rart med råvarene før de serveres i restaurant.

Det var derfor på tide å fornye kvalitetshistorien til McDonald’s, fra bare å handle om samarbeidet med norske bønder til å forklare hvordan de faktisk klarer å lage god mat fort.

En spesiell detalj som gjør nettsiden unik, er at man i stedet for å scrolle nedover på siden i stedet “scroller innover”, slik at man kommer stadig dypere inn i universet og møter stadig nye nivåer med spørsmål og svar.

En stor del av jobben handlet også om å øke stolthet internt, og gjøre de ansatte i restaurant mer kapable til å svare på spørsmål fra gjester så vel som venner og kjente. Det ble også satt opp quizløsninger mot de ansatte, med spørsmål linket til nettsiden for å øke motivasjonen og for å lære mer om McDonald's fokus på råvarer og kvalitet.

Flere jobber

Selva Shrimps

Bærekraftige reker

Vi har kunder over hele verden, også i Vietnam
Continue reading
AB Invest / Nordvik Innlandet

Mjøskanten

Profil, nettside, print, annonsering
Continue reading