Ny profil og design til Landkreditt
Vår reise sammen startet med ny visuell identitet, fortsatte med UX og UI til digitale plattformer – og nå er vi på full fart inn i landskapet for reklame og kommunikasjon også!
Vår reise sammen startet med ny visuell identitet, fortsatte med UX og UI til digitale plattformer – og nå er vi på full fart inn i landskapet for reklame og kommunikasjon også!
Å velte totalt om på hvordan et av Norges største finanskonsern skal framstå ut mot markedet, er ikke bare en veldig spennende oppgave, den er også omfattende. Her viser vi frem deler av jobben.
Vi er veldig fornøyde med hvordan GMN brukte sitt spekter av kompetanse, fra rent grafisk design til mer komplekse teknologiske løsninger. De har hele veien vært en god sparringspartner og levert med høy kvalitet. Jeg er veldig fornøyd hvordan vi har klart å levere en rød tråd gjennom det enorme volumet som er produsert.
Den gamle logoen viste helt konkret sol, vann og jord, som betingelser for vekst og landbruk. Den nye logoen er symbolsk og snakker om sammenhengen mellom det å så – og vekst. For til syvende og sist er det jo det både landbruk og bank og finans handler om. Og det å skape vekst ved å bygge stein på stein, det å bruke sunn fornuft og kompetanse til å skape resultater – det er jo noe landbruket er best på, og et tankesett vi andre kan lære mye av, ikke minst i disse dager. Fargepaletten har beholdt hovedtrekkene med gult og grønt, men har fått mer tyngde og varme.
Under ser du den gamle og den nye logoen:
Vi har utviklet en visuell stil knyttet til illustrasjoner og ikoner. I tillegg bistår vi også med foto. De ser du på landkredittbank.no.
Det er laget en rekke uttak basert på den nye profilen. Her er noen eksempler.
Vi startet med å designe opp målbildet, altså hvordan vi ville at nettsiden skulle se ut på desktop og mobil hvis vi hadde startet helt på nytt. Men nettsiden inneholder flere hundre sider med innhold og moduler, noe som gjorde at vi måtte tilpasse oss den steg for steg, for ikke å skape masse unødvendig arbeid i CMS.
I tillegg til nettsiden, leverte vi også trådskisser og design til nettbanken og bank-appen.
Her er designet til forsiden til nettsiden:
Ved å klikke på det runde symbolet i senter av menyen åpnes en stor meny, tilpasset de ulike kategoriene. Innholdet i menyen for bank er altså annerledes enn menyen under forsikring, men alltid med muligheten til å bruke navigering på venstresiden for å skifte kategori. På høyre side vises de siste aktuelle sakene innenfor kategorien .
Alle sider er bygd opp med moduler, og det har blitt gjort flere justeringer i prosessen fra design til implementering i CMS. Her er designet til siden om boliglån, hvor vi også har med kalkulatorer.