Oslo, Norway
59° / 60° N
Follow us
Fygi Technologies

Ny nettside og profil for Fygi

Alle som har erfaring fra business til business-sfæren vet at du må treffe på førsteinntrykket, skal travle beslutningstakere i det hele tatt bry seg om å høre hva du har å fortelle. Derfor må hjemmesiden i løpet av noen få scroll gi et tydelig inntrykk av hva, hvorfor og hvem.

Om prosjektet
Byrå: Good Morning Naug
Kunde: Fygi Technologies
År: 2021

Om du ikke allerede har gjort det, så kommer du om ikke lenge til å ta opp telefonen din og scanne en QR-kode ved inngangen til en butikk, og deretter bruke telefonen til å sjekke pris og annen info om varen – og til å betale med. Ingen kassakø, ingen felles tastaturer. Bare din egen mobiltelefon.

En leverandør av denne teknologien er altså Fygi, som bruker nettsiden sin til å kommunisere til beslutningstakere i retail-bransjen i et internasjonalt spekter. Good Morning Naug har bidratt med «full pakke»: Alt fra strategi til ny profil og design, til tekst og utvikling.

Subtil symbolikk i ny profil

Navnet Fygi er tydelig inspirert av begrepet fygitality, som er et uttrykk for når det fysiske og digitale slår seg sammen. Vår designer Jørgen Winsnes tok utgangspunkt i nettopp dette, da han skulle utforme en ny visuell profil.

Han har blant annet skapt et symbol som framstår som en symbiose mellom en QR-kode og en strekkode, og som på en subtil måte peker på hva som er virksomhetsfeltet til Fygi.

Nettsiden - bygget på Craft CMS

Nettsidene har vi, som vanlig, bygget på Craft CMS. Det er fleksibelt, raskt, robust og sikkert. Dessuten er det smidig og enkelt å jobbe med for kunden når de selv skal oppdatere innhold. At Craft CMS har en innebygd mulighet for flere språk, er også en klar fordel når vi lager sider som har et internasjonalt nedslagsfelt – slik som denne.

Vi har også, basert på en innledende strategiprosess og i tett samarbeid med kunden, skapt en innholds-struktur og utformet tekst til sidene. Målet har vært å på forholdsvis enkelt vis forklare produktet, og å selge det, til målgruppen – altså beslutningstakere i detaljhandelen i et internasjonalt perspektiv.

Besøk den nye nettsiden på fygi.io

Relaterte artikler

Flere jobber

Joh. Johannson Kaffe

Webdesign til Joh. Johanssons merkevarer

Webdesign
Continue reading
Visit Oslo

Oslo Spex: GMN har designet AR-appen

UX & design
Continue reading
Fana Sparebank

Fana Sparebank webdesign

Webdesign
Continue reading