Ny profil og digital design til Switchr
Vi har gitt Switchr, et selskap som gjør det enkelt for alle å investere i solenergi, ny visuell identitet samt UX og UI til deres nye nettside.
Vi har gitt Switchr, et selskap som gjør det enkelt for alle å investere i solenergi, ny visuell identitet samt UX og UI til deres nye nettside.
Switchr hadde allerede et unikt produkt, men for å kommunisere dette bedre trengte de også en klar visuell identitet. For et års tid siden startet de derfor et kreativt samarbeid med oss i Good Morning Naug. Nå har de fått en visuell identitet som vi mener glir godt inn i det globale markedet de operer i, samtidig som det skiller seg ut. Akkurat som tjenesten de leverer.
Logoen er geometrisk. En kombinasjon av runde hjørner og skarpe kanter gir den preg av teknologi og troverdighet. For sosiale kanaler er det definert en bildestil, som skal bidra til historiefortellingen. Alle bildene er naturlige, og er ment å gi en oppløftende følelse.
Illustrasjonene er laget for å løfte budskapet gjennom å demonstrere en evig strøm av energi. En grønn ton-i-ton fargepalett treffer målgruppen. Dette er også en av fargene som bruker minst energi på web.
Vi är väldigt glada över samarbetet med Good Morning Naug. Som start-up med brett upprustningsbehov har GNM fått med sig och levererat ett fundament vi kan växa i framöver. Väldigt duktigt team av lyhörda medarbetare som på ett kreativt sätt löst uppgifter och lagt in en extra insats när vi behövt det.
Siden Switchr jobber med investeringer i fornybar energi, skulle det bare mangle at vi ikke prøvde å lage en nettside som slipper ut mindre CO2. Dette resulterte i et design der bilder og videoer er erstattet av animerte Lottie-filer. Typografi og grafiske elementer er i fokus sammen med farger som trekker mindre energi. I tillegg har vi også en CO2-måler som viser hvor mye utslipp siden produserer per besøk.
For å gjennomføre et grønt skifte må folk komme sammen og hjelpe hverandre. Dette løser vi gjennom et design som egner seg for historiefortelling, er visuelt engasjerende og snakker direkte til målgruppen.
Vi har hatt ansvar for UX, UI og animasjoner. Kodingen har de gjort selv inhouse.
Besøk switchr.com.