Orkla - På lag med magen
Informasjonsportal og interaktiv kampanjeside. Dette er vinneren av "Årets beste nettside" på Gulltaggen 2019.
Informasjonsportal og interaktiv kampanjeside. Dette er vinneren av "Årets beste nettside" på Gulltaggen 2019.
Visste du at magen sender signaler til hjernen og ikke omvendt? Eller at 70% av immunsystement finnes i mage og tarmer? Sammen med Per Høj, Stök og Helmet har vi laget portalen gladmage.no og den prisbelønte kampanjesiden “På lag med magen” for Orkla Health.
Når folk søker helseinformasjon på nett, ender de som oftest på et forum eller en “doktor online” tjeneste. Vi ønsket å skape et interaktivt univers som ga svar på alt brukerne lurer på i forhold til plagene de måtte ha, men også gi de muligheten til å lære mer om kjernen til problemet med dårlig magehelse.
Utgangspunktet er gladmage.no, en informasjonsportal om generell tarmhelse, der symptomer, livsstil og utdanning er i førersetet. Her leverte Good Morning designet til nettsiden.
For å gi brukeren en dypere forståelse for problemet, laget vi en interaktiv kampanjeside hvor man kunne gå inn og se hva som faktisk skjedde i magen når den f.eks. skulle fordøye en bolle, en kaffe eller fast food. Her er hele “innmaten” i en kropp ufarliggjort med 3D animasjoner, og en informativ og morsom voice over forklarer hele hendelsesforløpet. Konseptet er laget av Per Høj mens Good Morning leverte UX, design, front-end og back-end utvikling. Filmene er levert av Helmet.
Jobben har mottatt en rekke utmerkelser og ble blant annet kåret til "Norges beste nettside" på Gulltaggen 2019.