Volvo V
Volvo ønsket å sette fokus på smarte løsninger. Sammen med JCP utviklet viderfor Norges første reklamekampanje basert på kunstig intelligens.
Volvo ønsket å sette fokus på smarte løsninger. Sammen med JCP utviklet viderfor Norges første reklamekampanje basert på kunstig intelligens.
Flørt med bilen og vinn den
Da Volvo V90 ble lansert hadde den flere innovative funksjoner. En av dem var stemmeveiledning. Volvo Norge ønsket å markere denne smarte funksjonen på en måte som i seg selv var innovativ. Svaret ble “V” som potensielle bilkjøpere kan snakke, diskutere og til og med flørte med.
Når du snakker med appen hører du stemmen til den nye bilmodellen Volvo V90. Gjennom samtaler bygger dere en relasjon, og ut fra hvor godt dere kommer overens, vil “V” til slutt velge den brukeren hun kommer best overens med, og som får bilen til odel og eie.
For å skape “V” trengte vi å simulere kunstig intelligens – noe som aldri hadde vært gjort før. Og siden teknologien fungerer best i app, ble det plattformen vår. For at opplevelsen skulle bli så levende som mulig, måtte alle svar spilles inn på forhånd. JCP Ignite gjorde en kjempejobb med å forutsi samtaler og utvikle riktige svar.
For Volvo var det viktig at “V” fikk fram innovative funksjoner i bilen. Dialogene var derfor en miks av informasjon og underholdning. Kort sagt er “V” ren infotainment.
Vi publiserte nytt, engasjerende innhold ukentlig i en måned, og brukerne elsket det. De tilbrakte timesvis i appen.
Appen hadde over 40 000 nedlastinger, og gjennomsnittlig besøkstid var hele 30 minutter.