Oslo, Norway
59° / 60° N
Follow us

Er det noe som er større enn seg selv, så er det altså en logo. I alle fall om det er en god én.

– En god logo kommuniserer uten ord og påkaller oppmerksomhet fra både de som allerede kjenner merkevaren og nye, potensielle kunder. Den skal formidle verdier, uten å være en Powerpoint på flere titalls sider. Det er også viktig at de ansatte føler tillit til og stolthet over å være en del av merkevaren, derfor er det avgjørende at logoen følger med i tiden, utdyper Good Morning Naugs designsjef, Jørgen Winsnes.

Ikke nødvendig å starte på nytt

Vi skjønner at man kan tenke at redesign av logo er for stort og omfattende til at man setter i gang. Og har dere brukt mange år på å bygge identiteten, er kanskje ikke det å starte helt på nytt riktig, heller. Det å oppdatere eksisterende logo kan ha stor effekt.

– Noen designbyrå vil kanskje råde dere til å starte med blanke ark, for at de selv skal få full kreativ frihet. Men det er fullt mulig å redesigne en logo slik at folk fortsatt kjenner den igjen og forbinder den med merkevaren, samtidig som den ser ny og moderne ut, sier Jørgen. Han viser til at Good Morning Naug allerede har jobbet med mange kunder som erfarer at dette har vært en vellykket måte å oppdatere egen identitet på.

For det er jo ikke tvil om at en sterk identitet er en svært viktig for å skille seg ut blant konkurrenter, men også for å være et bindeledd mellom merkevaren og forbrukerne.

Ukomplisert og lett å kjenne igjen

Men hvordan ser så en sterk logo ut?

– Den reflekterer din business, har en ukomplisert utforming som er lett å huske og å kjenne igjen, sier Jørgen, som mener at det kan være et ideelt tidspunkt å starte en rebranding-prosess når man går inn i en vekstfase eller for eksempel endrer strategi – slik mange norske virksomheter gjør nå.

Vi hjelper deg gjerne

Lurer du på om din virksomhets logo og profil kunne trenge en oppgradering? Ta kontakt, vi tar gjerne en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe til med det.

Nyheter/Artikler